16. Koh Lanta - Bo bra & ät gött!

"Jag har aldrig varit i Lanta, en gång var jag där två gånger!"
 
I februari i år var jag på Kho Lanta, för första gången. Jag hade hört att det var ungefär som Khao Lak. Men härregud vilken skillnad det var. Koh Lanta är ju en stor ö med massor av olika stränder och utflykts alternativ och inte mindre än tre Svenska skolor. Jag och darlingen trivdes så bra på Koh Lanta att vi var där två gånger på samma semester.Vi startade på Lanta, drog vidare till Phuket och sedan till Khao Lak och så tillbaka till Lanta igen, för det var här det var mest Goody Goody.
 
Vi bodde på Lanta Cottage. Ett ganska nybyggt ställe med en fantastisk manager som hette Polly. Stället är inget märkvärdigt, men det var Polly. Bästa resort manager jag mött, någonsin. 
Det som oxå var bra med Lanta Cottage var att det låg strax innanför "Pas the Indian", en liten strandbar med skönt häng. Och aldeles bredvid "Pas the Indian" låg en restaurang med namnet Banana Garden Home som serverade magisk mat. Så vi hade allt det bästa bara ett stenkast från vårt boende, Lanta Cottage.
 
 
Mitt i bilden mellan mej och darlingen står vår fantastiske Resort Manager, Polly!
 
 
Lanta Cottage
 
 
Vårat bord på Banana Garden!
 
 
Vårat bord med mat
 
 
Pas The Indian
 
 
P
 
 
Middag på Banana Garden
 
 
Bra informationssida för Koh Lanta.
http://www.lanta.se/
 
Bo bra - Lanta Cottage 
https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g303905-d9780794-Reviews-Lanta_Cottage-Ko_Lanta_Krabi_Province.html
 
Ät gött - Banana Garden Home
https://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g303905-d1368020-Reviews-Banana_Garden_Home-Ko_Lanta_Krabi_Province.html
 
 
 
 
Vad har du för erfarenhet av Koh Lanta? Skriv gärna en kommentar och berätta. Tyckte du att det här var ett informativt och trevligt inlägg? Gilla, kommentera och dela gärna. Goody Goody på Lanta!

Kommentera här: