23. Khao Lak - To Do List

Här kommer en top 14 lista på vad du måste göra när du är i Khao Lak!
 
 1. Du måste testa världens bästa kycklingsallad på Walkers Inn, beställ den med hårdkokt ägg on the töpp. Jag har tidigare tipsat om denna sallad, men den är löjligt bra, härregud!
 
 
2. Hyr mopped! Åk runt och hitta din favoritstrand! Visst det går att gå eller ta taxi, men det ena tar lång tid och det andra är bökigt. Detta gäller vart du än är i Thailand, hyr moppe, du kommer att uppleva minst 90% mera. Detta är vetenskapligt bevisat.
 
 
3. Similand Islands! Ja det är överturistat, men det är av en anledning! Stränderna är helt enkellt magiska! Och vill ni va lite busiga, köp er en liten kylbage och ta med ett par Chang, det blir en härlig avslutning p en heldagstur. 
Bilden är från 2012 då mina gäster helt ovetande fick en varsin Chang på Honeymoon Bay (ö nr4) Similand
 
 
4. Monkey Bar, Khao Laks trevligaste mötesplats på kvällstid! Thai-trubadur varje kväll, ibland band och då å då gäsartister i olika kvalite´.
 
 
5. En av mina favoritstränder i Khao Lak - Memories Beach Bar, långgrunt så de heter duga.
 
 
6. Massage on the Beach! Say No More!
 
 
7. Hitta din favoritresort, här är min och darlingens - SukSumpong
 
 
8. White Sand Beach - Solstolar och restaurang, det gillar vi skandinaver. Stranden är sådär. Mycket korallrester och snäckskal så inget för den fotömma sist jag var där, men sånt varierar. 
 
 
9. Moppetur på småväg ledde oss till detta lilla mysiga cafe´- Pemika Cafe´
 
 
10. The Waters! Ett av dom största poolområden jag sett, ligger mitt i Bang Nga!
 
 
11. Bang Nga Beach - Sola å bada på hemmaplan - perfekt dom dagar man inte årkar dra iväg på moppen pga olika omständigheter på Monkey Bar kvällen innan.
 
 
12. Coconut Beach - Ligger i närheten av White Sand men bättre - enligt mej.
 
 
13. Scandinavian Corner strax norr om Khao Lak - Khuk Khak. Här hittar du Svensk mat av genuin kvalite´. Och här hittar ni Anders Broberg alias Gotland - Den förste Svensken i Patong! Åk inom och få höra på en å annan historia.
 
 
14. Surin Islands - Bäst snorkling, inte så mycket turister, Seagipsy... Ja det är helt klart en härlig tripp!
 
 
 
Glöm inte att kommentera, gilla och dela!
Har ni frågor om Khao Lak så ställ dom, jag lovar att svara.
Ha de goody goody så höres vi!
 
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Maria:

Guuud vad jag ångrar att vi bokat Koh Lanta i år...5 år åkt varje år sedan 05 de sista 5 åren(?) till Khao lak tyckte det var dags att se Koh Mook och Koh Kradan och Lanta i år, men fy nu vill jag bara till Khao Lak...2018 definitivt Khao Lak!!

Svar: Lanta kommer att bli toppen! Jag blev verkligen positivt överraskad av Kho Lanta när jag var där för första gången 2016. Så vi åker dit igen om 52 dagar :)
Pandafejzet

2 Maria:

Jadå, det blir säkert toppen, Thailand är ju Thailand :-)

Svar: Goody goody!
Pandafejzet

3 Tess:

Jag älskar The Waters 👌🏻 Men det finns ett annat hotell i KL som har riktigt stor pool och det är Marriott.

Svar: Goody goody! Tack för tipset :)
Pandafejzet

4 Tess:

Jag älskar The Waters 👌🏻 Men det finns ett annat hotell i KL som har riktigt stor pool och det är Marriott.

Svar: Goody goody! Har aldrig tvättat mej i den poolen än, men det kommer :)
Pandafejzet

Kommentera här: