NOT IN THIS LIFETIME...

Det är 24 år sedan.
Den 12 juni 1993 på Stockholms stadion.
Jag hade precis fyllt 17 år och skulle nu äntligen få se mina största idoler så här långt i livet.
 
Jag var på plats på läktaren.  Jag satt så långt bak att Axel, Slash, Duff, Dizzy, Mat och resten av musikerna såg ut som myror där framme på scen.
Men jag var där!
 
Höjdpunkten för mej inträffade mitt i spelningen.
Då rullades det fram en gigantisk soffa på scenen.
Det kom ut mattor, ett bord och en golvlampa vill jag minnas.
Scenen byggdes med enkla grepp om till ett vardagsrum och det var nu dax för ett akustiskt sett.
Axel sätter sig i soffan å drara igång en av mina fovoritlåtar, "Used to Love Her".
Nu är det bra på riktigt tycker en 17 årig Panda.
 
Setlist 12 juni 1993, Stockholms Stadion
 
1.Welcome to the Jungle
 
2.It's So Easy
 
3.Mr. Brownstone
 
4.Live and Let Die
(Wings cover)

5.Attitude
(Misfits cover)

6.Yesterdays
 
7.Double Talkin' Jive
 
8.You Ain't the First
 
9.You're Crazy
 
10.Used to Love Her
 
11.Patience
(with Imagine)

12.Knockin' on Heaven's Door
(Bob Dylan cover)

13.November Rain
 
14.Dead Horse
 
15.Matt Sorum Drum Solo
(Matt Sorum)
 
16.You Could Be Mine
 
17.Slash Guitar Solo
(Slash)
 
18.Sweet Child O' Mine
 
19.Don't Cry
 
20.Paradise City
(Pink Floyd's Mother Intro)
 
***   ***   ***
 
Aldrig trodde väl jag att jag skulle få se och uppleva Guns N' Roses igen.
Men om en vecka är det åter dax. 24 år senare.
Den här gången är det inte Stockholms Stadion som är skådeplats utan SCG Stadium in Bangkok!
 
 
 
Vi kanske ses?
 
Om du var på Guns i Stockholm 1993, eller ska på spelningen den 28 februari i Bangkok - lämna gärna en kommentar. Om du blev lite nostalgisk och är sugen får du gärna gilla och dela inlägget.
Det skulle va super nice att träffa på några Guns N' Roses fans i Bangkok!
 
 
 

Kommentera här: