9. Koh Kho Khao

När du är i Khao Lak så ska du absolut ta en avstickare till ön Koh Kho Khao, cirka 2 mil norr om Khao Lak. Du åker till ön från Baan Nham Khen, en liten fiskeby som blev väldigt hårt åtgången av tsunamin 2004. Det går en färja över till ön och har den stora färjan just gått så tar man en "longtail-färja" över det lilla sundet som skiljer Koh Kho Khao från fastlandet. Här finns kritvita stränder alldeles öde. Du kan vandra flera kilometer utan att träffa på en enda människa. 
 
Här får jag hjälp av den erfarna långtail-kapten att få ombord min scooter. 40 B kostade det att ta sig över sundet till KKK.
 
Väl lastad longtail på väg över.
 
Vi lämnar fastlandet för äventyr på den öde ön.
 
Med en säker hand på ratten...
 
 
Här på KKK kan du åka flera killometer utan att möta en endaste människa. Men se upp för djur av olika slag. Har sett både det ena och det andra här.
 
Första gången jag var på KKK så var jag helt ensam på vägarna. Då fick jag en idé om att åka scooter naken. Problemet med mej är att om jag får en idé så är det väldigt svårt att släppa den. Så det blev spritt sprungande naken på en scooter genom KKK... Tills jag mötte dessa övergångare!
 
Vid vägens ände, typ högst upp på KKK hittade jag den här restaurangen. Maten är inte världsklass, men det finns inte mycket att välja på så det blir en lunch här varje gång jag är på KKK.
 
Här letas det snäckskal och långt långt bakom skymtar ni Sea Sun Set (se tidigare bild). Har varit här flera gånger och har mött människor endast en gång. Och dom var precis klara med sitt, öm en säjjer.
 
Här avslutar Pandafejzet sin dag med ett bad. Näck? Goody Goody!
 
Har du varit på KKK? Blev du sugen eller avskräckt att åka hit? Skriv gärna en kommentar och berätta. Gillade du det här inlägget så får du gärna gilla och dela det. Tack å så. Goody goody!
 
 
***
 
 
Glömde ju nästan att skicka med en karta på Koh Kho Khao.
Du anländer KKK längst ner i söder. Mitt på KKK på västra sidan ligger Ha PlaBeach, en av KKK:s finaste stränder. Jag brukar alltid ta mej högst upp till udden där havet möts, ute på spetsen öm en säjjer. Ön är ganska stor så om du ska ta dej runt den så måste du ha scooter eller ta taxi.
 
Glöm inte att kommentera, gilla och dela. Goody Goody!

Kommentarer:

1 Jenny :

Något tips på bra boende på ön?

Svar: HaPla resort är populärt och det jag hört mest om.Har själv aldrig övernattat på KKK.
MVH, Pandafejzet!
Pandafejzet

Kommentera här: